ים עם תינוקות

קיץ זה חוף ים ובריכה, שמש, אבטיח ושמשיות,. אבל מה איך עושים ים עם תינוקות בבית? במיוחד בשנים האחרונות כשהים מלא מדוזות והשמש בקרני ה- UV ? האמת שגם בריכה לא פחות מסוכנת. הידעתם כי התאונות השכיחות ביותר בבתים הן תאונות טביעה? מסוכן מאוד. אז באופן כללי עדיף ים לדעתי, אם כבר קיץ וחשוב לקחת בחשבון את הדברים הבאים כדי למקסם את ההנאה מהבילוי ולהיזהר: השאלה הגדולה עבור הורים רבים היא "באיזה גיל אוכל לקחת את התינוק שלי לחוף הים?" למרות שאין תשובה מדויקת, חשוב לקחת בחשבון שעורם של תינוקות בחודשיהם הראשונים רגיש מאוד. השפעת השמש, שחיקה של חול חם, זיעה או מלח ים עלולים לגרום לגירויים. ההמלצות שאני שמעתי מדברות על להמתין עד גיל 10 חודשים בכדי ללכת לחוף הים בפעם הראשונה. וגם כשאתם הולכים חשוב מאוד ללכת בשעות שבהן הקרינה קטנה יותר. בקיץ אור השמש הוא הקטלני ביותר וגורם נזק רב ביותר על ידי קרני UV בין השעות 10:00 בבוקר עד 18:00 אחר הצהריים. לכן כדאי לתכנן את הביקור בחוף הים מוקדם יותר או מאוחר יותר וגם לא לשהות בים יותר משעה וקצת.

תינוק על החוף
תינוק על החוף

ציוד מתאים לים יכול לשדרג מאוד את החוויה – פרט לערכה הרגילה שאת בוודאי מסתובבת איתה של מגבת, חיתולים להחלפה, בגדים להחלפה, בקבוק, מוצצים וכדומה חשוב מאוד לקחת כובע המכסה גם את הצוואר או לחלופין גגון או הגנה לשמש אחרת, קרם לשפשוף וגירוי, קרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה, מים וחתיכות פרי בשקית, צעצועים ועגלת ילדים. כיום מוכרים עגלות מסיביות מאוד לחוף הים עם יכולת עבירות גבוהה בשל הגלגלים והמבנה. ייתכן וכדאי לשקול לקנות עגלה כזו שתשמש בגיל מאוחר יותר לנשיאת ציוד לים גם כשהילדים גדולים יותר. אם אתן יודעות שתבלו עם התינוקות לא מעט בחוף הים אז כדאי כבר להכין מראש רשימת הזמנת בגדים לילדים באינטרנט. אם תעשו זאת מספר חודשים קודם ייתכן ותוכלו לחסוך לא מעט כסף.

תמיד מומלץ לקבוע עם חברים או חברות שמנעימים את השהייה בים – בכלל אין כמו מפגש אימהות שחולקות מידע ותמיכה נפשית ונותנות הרגשה שכולנו יחד באותו סרט ושכדאי להוציא ממנו את המירב. אז אם יש לכן אפשרות לקבוע עם חברות תביאו בתרמוס גם קפה.