רכישת עגלת תינוק

תינוקות אוהבים עגלות. כהורה קשה מאוד לוותר על רכישת עגלה לתינוקך. היום השוק מפוצץ עגלות תינוק ורובן במחירים נוחים מאוד מה שמקשה לעיתים את הבחירה. עם זאת, עם קצת מחקר (http://babyshoes.co.il/%d7%a7%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%aa-%d7%a2%d7%92%d7%9c%d7%95%d7%aa-%d7%9c%d7%aa%d7%99%d7%a0%d7%95%d7%a7%d7%95%d7%aa-%d7%91%d7%90%d7%99%d7%a0%d7%98%d7%a8%d7%a0%d7%98/), תוכלו למצוא את העגלה המתאימה ביותר עבורכם.

עגלת תינוק
עגלת תינוק

השיקול הראשון הוא התקציב – ניתן למצוא עגלות ילדים בכל תקציב. מעגלות חדשות ועד ליד שנייה, מעגלות מתקפלות ועד עגלות אנגליות, מסטרולרים ועד עגלות מתפרקות שמאפשרות להעביר את המושב אל הרכב.

השיקול השני הוא קלות השימוש – האם אתם צריכים לנסוע ברכב הרבה? כלומר האם תצטרכו עגלות שמתפרקות בקלות או עגלות שמאפשרות להעביר את התינוק עם המושב אל הרכב וחזרה? או שחופשת הלידה אצלכם מאופיינת באווירה של קיבוץ שמאפשר את העגלה הקלאסית האנגלית הגדולה והרחבה? הנוחות היא שיקול מכריע שחשוב לא לזלזל בו.

התאם העגלה לאזור המגורים שלכם – אז דיברתי על קיבוץ אך באותה מידה אפשר לדבר על תל אביב או על עיר אחרת נטולת מדרכות וצפופה שמחייבת מעבר בין הכביש למדרכה וחזרה ואינה משופעת בגינות גדולות או בשטח דמוי אזור כפרי. מצד שני אם אתם בכיוון הרחוק יותר של שטח אקסטרים אז אולי כדאי לוותר בכלל על העגלה וללכת על מנשא בלבד. האם תצטרכו לעבור בחצץ ובעפר או תמיד תהיו באזור סלול? האם תהיו באזורים מוצלים או שחשוב לכם לקנות עגלה מוצלת מאוד?

עגלות לפארק
עגלות לפארק

ברוב המקרים כדי לרכוש עגלה שניתן לקפל. אם ניתן לקפל אותן ביד אחת אז בכלל התפנקתם. בסופו של דבר תצטרכו לנסוע לטיפת חלב או אל ההורים והכניסה והיציאה מהרכב בכל זאת ימלאו תפקיד.

בישראל כדאי לשקול עגלה כפולה – עם ממוצע ילדים של 3 למשפחה והרבה הורים שמתחילים בגיל מאוחר אנו רואים לא מעט מקרים בהם שני הילדים הראשונים ואולי אף השלישי מגיעים תוך פרק זמן של מספר שנים בודדות. רוב העגלות הכפולות היום אינן יקרות ורובן חזקות ומרווחות מספיק גם לילדים בני 5. אז אם ישנה אפשרות שיהיו לכם שני ילדים בו זמנית בטווחי הגיל של חצי שנה עד חמש כדאי ללכת על עגלה כפולה. כאשר הגדולה או הגדול כבר יעברו להליכה אז המושב הנוסף ישמש לתיקי הקניות או תרמילי הגב שלכם.

היום עם הקורונה רוב הרכישות נעשות בצורה מקוונת אך אם זו העגלה הראשונה שלכם אז כדאי להמתין לפתיחת חנויות או לבקר חברים ולהבין את המושגים של סוגי העגלות השונות – מה זו עגלת מעברים? מה מוגדרת עגלת תינוק ומה לילד? וכולי

לסיכום אל תיבהלו מההיצע של העגלות ומהסוגים השונים. תתמקדו מצד אחד בבירור הצרכים שלכם ומצד שני במחקר טוב על האפשרויות השונות עם ראיה קדימה גם לגבי הרחבת המשפחה או לא וההתנהלות היומיומית. חשוב למצוא עגלה במחיר שנוח לכם אך אל תהפכו את המחיר לקריטריון היחיד.