שיקולים בבחירת עגלת תינוק מותאמת לריצות

עגלת תינוק מגניבה
עגלת תינוק מגניבה

בדרך כלל השיקולים המרכזיים ברכישת עגלת תינוק הוא הבטיחות של התינוק והעיצוב של העגלה עצמה. לעיתים גם שיקולים פונקציונלים אחרים באים בחשבון כגון היכולת לפרק ולהרכיב את המושב כמושב לרכב בנפרד מהמסגרת, הגנה מפני שמש או גשם וכדומה. אך קיים שיקול לא פחות חשוב לדעתי והוא היכולת של האם או האב לרוץ עם העגלה או לעשות הליכות מהירות במטרה לשמור על כושר. לאחר לידה הזמן הפנוי של ההורים נפגע משמעותית ודווקא בתקופה זו חשוב לשמור או במקרה של האם לעיתים לחזור אל כושר ולהשיל קילוגרמים מיותרים. כאשר בוחרים עגלה שמותאמת לריצות חשוב לבחור עגלות לתינוקות נוחות ומרופדות במיוחד המאפשרות לתינוק לחוות נוחות ורגיעה עם אזורים תומכים בגופו ובראשו של התינוק גם בתנועה מהירה.

נשיאת אביזרי תינוקות בקלות ולמרחקים ארוכים – אם אתם יוצאים לריצה או הליכה חשוב שתצאו ללא משקל עודף מצד אחד אך אתם נדרשים לצאת עם כל הציוד שהתינוק צריך לזמן לא קצר מצד שני ולכן יתרון נוסף בעגלה הנכונה הוא אפשרויות אחסון מרווחות. בין אם מדובר בכיסים לחטיפים, סל לפריטים אישיים ואביזרים אחרים לתינוק או לחיתולים וסט בגדים להחלפה או סט בגדים נוסף במקרה של חורף. בשונה ממוצרים אחרים שלעיתים קשה למצוא בישראל בגלל מגוון מצומצם או מחירים גבוהים מדי, דווקא בעגלות תינוק ניתן למצוא מגוון רחב ומחירים נוחים למדי. ייתכן ומשום שכמות הילדים בישראל הוא גבוה במיוחד או שאנחנו כישראלים נוטים לאמץ טכנולוגיות שונות מהר יחסית. אם עדיין לא מצאתם את העגלה שרציתם או במחיר שרציתם תוכלו למצוא לא מעט עגלות באיכות סבירה באתרי יד שנייה, אם כי רוב ההורים יעדיפו עגלה חדשה, במיוחד כשמדובר בילד ראשון. אפשרות אחרת היא לצאת לגיחה קצרה לחו"ל, אולי אפילו עם התינוק ולחזור עם העגלה החדשה.

נקודה חשובה אחרונה לגבי עגלות המיועדות לתנועה ספורטיבית מחוץ לבית היא בלימת הזעזועים ומניעת הטלטלות בעגלות אלו. חשוב לבחור עגלה יציבה ועמידה שעשויה מחומרים איכותיים ומתקדמים שימנעו את הרגשת התנועה המהירה או הקפיצות הקלות בדרך מהתינוק או התינוקת.